ایران اچ پی

ایران اچ پی، بررسی محصولات سرورهای اچ پی در ایران، پرینترهای اچ پی و کامپیوترهای اچ پی, ایران hp

ایران اچ پی

ایران اچ پی، بررسی محصولات سرورهای اچ پی در ایران، پرینترهای اچ پی و کامپیوترهای اچ پی, ایران hp

ایران اچ پی، بررسی محصولات سرورهای اچ پی در ایران، پرینترهای اچ پی و کامپیوترهای اچ پی, ایران hp

  • ۰
  • ۰

 مطالعه کامل مقاله: ۷ دقیقه

آیا می‌دانستید که گرمای بیش از حد، می‌تواند بر عملکرد کامپیوتر شما و طول عمر قطعات آن تاثیر بگذارد؟ اما سوالی که در این مواقع برای بیشتر کاربران به وجود می آید این است که چگونه باید از این گرما مطلع شویم و از آن جلوگیری کنیم؟

در این مقاله قصد داریم تا محدوده مناسب درجه حرارت CPU را در نوت بوک و پی سی بیان کنیم. با ما همراه باشید:

CPU یک مدار مجتمع داخل کامپیوتر شماست که به تمامی کارهای کامپیوتری روزانه شما جواب می‌دهد. به طور خلاصه CPU قسمتی است که باعث کارکرد مناسب ویندوز و برنامه‌های کاربردی می‌شود.

ایده‌آل‌ترین درجه حرارت خنکی به طور معمول درجه حرارت اتاق است. اگرچه کارکرد یک سی پی یو داغ باعث مشکلاتی اعم از تصادم ناخواسته سیستم تا صدمات فیزیکی به خود سی پی یو می‌شود اما شما می‌توانید با کنترل سرعت فن، سی پی یو را خنک نگه دارید.

گفتنیست بیشتر سی‌پی‌یو‌های جدید شاملAMD RYZEN 7 هستند که یک قابلیت حفاظت دارند، به طوری که اگر داغ شوند، سی پی یو نیز به طور خودکار SHUT DOWN ‌می‌شود. بنابراین با این ویژگی بعید به نظر می‌رسد به سی پی یو آسیب برسد. شما می‌توانید با دمای ۶۰ درجه سلسیوس برای مدت زیادی با کامپیوتر کار کنید اما درجه حرارت ۴۵ درجه تا ۵۰ درجه نیز حرارتی مطمئن است.

چگونه دمای سی پی یو خود را چک کنیم؟

کارکردن با کامپیوتری که دمای آن بالا باشد، در یک بازه زمانی زیاد ایده خوبی نیست، چرا که باعث خرابی سی پی یو یا قطعات دیگر می‌شود. اما می‌توانید به راحتی با استفاده از نرم افزار رایگان Speed Fan درجه حرارت CPU دستگاه خود را چک کنید.

این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد نه تنها درجه حرارت سی پی یو، بلکه تمامی سنسورهای حرارتی کامپیوتر را کنترل کنید.

در این نرم افزار CORE0 , CORE، شامل حرارت هر هسته سی پی یو است. شما می‌توانید این نرم افزار را در پیش ضمینه خود داشته باشید و در هنگام کار با سایر نرم افزار‌ها به آن رجوع کرده و درجه حرارت را چک کنید.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه لپ تاپ و نوت بوک می‌توانید سوالات خود را کامنت بگذارید. همچنین می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده تا با خدمات بیشتر واحد خدمات لپ تاپ، کامپیوتر و بورد فالنیک آشنا شوید:

تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر و بورد در فالنیک (ایران اچ پی)

چگونه درجه حرارت مجاز CPU را محاسبه کنیم؟

چگونه درجه حرارت مجاز CPU را محاسبه کنیم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی